De werkgroep Zorg en Voorzieningen van Vereniging Contact organiseerde op 5 mei een kennismakingsdag met de duofiets. Ondanks het wat miezerige weer in de ochtend, lieten de Barchemers zich niet tegenhouden: het werd een heerlijke en vrolijke dag op de pedalen.
Rikie was de eerste deelnemer en vond het fijn om mee te trappen. Ze kijkt er al naar uit om de volgende keer naar Linde, haar geboortestek, te fietsen. “Dan drinken we bij de molen een lekker kopje koffie samen”.
Rikie, Dinie, Hanna, Johan, Aat, Annie en Leida genoten zichtbaar van hun ritje rondom Barchem. Sommigen waren zó enthousiast dat ze meteen vroegen wanneer ze weer op pad konden. Ook de fietsvrijwilligers Ineke en Henny hadden een prachtige ochtend en keerden met een grote glimlach terug.
De werkgroep heeft de wens om zelf een duofiets aan te schaffen, zodat nog meer inwoners kunnen genieten van een ontspannen ritje door het dorp en de omgeving. Er is echter één uitdaging: er is nog geen geschikte stalling gevonden.
Heeft u een idee of een plek beschikbaar waar de duofiets veilig kan staan? De werkgroep hoort het heel graag.